Jan van Cleef II
Name: | Jan van Cleef |
Name variants: | Hans van Kleef / Jan van Ghinderick / van Ghendrick / Gindrick Gerritsone |
Gender: | male |
Born: | Xanten |
Died: | Antwerpen between and |
Father: | Geert van Ghinderick (? - ?) |
Mother: |
Marriage:
- Agatha van Yselsteyn (? - 1563), s.l. before
Children:
Occupation:
Occupational address:
- Antwerpen (-)
Relations
Relation | Modifier | Date start | Date end |
---|---|---|---|
Education and training | |||
master of Peeter van der Wye | certain | ||
master of Jacob Rex, alias: Coppen | certain | ||
master of Antoni van Dycke, alias: Tuenken | Antoon van Dyck | certain | ||
master of Aert de Cuistere | certain |
References
External biographical records
Primary sources
- Van Hemeldonck, Godelieve, Kunst en kunstenaars, s.p.: s.n. (2007), (typoscript Felixarchief te Antwerpen), S-325
- Rombouts, Ph. & Van Lerius, Th., De Liggeren en andere historische archieven der Antwerpsche Sint Lucasgilde onder de zinspreuk: Wt ionsten versaemt (2 vols.), Antwerpen: Baggerman; ’s Gravenhage: Nijhoff (1864-1876), volume 1: 95, 132, 135, 157 & 178
Secondary sources
- Groenendijk, Pieter, Beknopt biografisch lexicon van Zuid- en Noord-Nederlandse schilders, graveurs, glasschilders, tapijtwevers et cetera van ca. 1350 tot ca. 1720, Leiden: Primavera (2008)
- Thieme, Ulrich & Becker, Felix, Allgemeines Lexikon der bildenden Künstler von der Antike bis zur Gegenwart, Band 7, Leipzig: Engelmann (1912), 97
- Meißner, Günter, Allgemeines Künstler-Lexikon: die bildenden Künstler aller Zeiten und Völker, Teil 19, München-Leipzig: Saur (1998)
- Van der Stighelen, Katlijne, 'Van Dycks eerste Antwerpse periode. Proloog van een barok levensverhaal', in: Brown, Christopher & Vlieghe, Hans (eds.) Antoon van Dyck 1599-1641, Gent / Amsterdam: Ludion (1999), pp. 35-47, 35
- Van der Stighelen, Katlijne, 'Young Anthony: Archival Discoveries Relating to Van Dyck's Early Career', in: Barnes, Susan J. & Wheelock, Arthur J. (eds.) Van Dyck 350, [Studies in the History of Art 46], Washington: National Gallery of Art (1994), pp. 17-46, 17-19 & 33